Project MAVA (MAasvlakte VAanplein)
- De A15 tussen km 25.000 en 62.120 verbreden van 2 x 3 rijstroken naar 2 x 5 rijstroken alsmede een stuk A4 en A29
- Totaal circa 1.000.000 ton asfalt verwerkt in 4 jaar tijd
- Inclusief 20 jaar beheer van het hele areaal
- Bouw en beheer van nieuwe Botlekbrug
- Inclusief reconstructie en beheer van : Thomassentunnel, Beneluxtunnel; verkeersknooppunten Beneluxplein en Vaanplein; verzorgingsplaatsen Portland en Staaldiep
Mijn rol op dit project :
2011 - Werkvoorbereiding asfalt
2012-2014 - Asfaltcoördinatie en financiële afhandeling asfalt
2015 - Verificatie oplevering en kwaliteitscoördinatie (zand, fundering, asfalt) en financiële afhandeling asfalt
2016 - Opleverpunten oplossen en onderhoud uitvoeren en financiële afhandeling asfalt
2017 - Asfaltonderhoud, verzakkingen en restpunten oplossen; asfaltschade t.g.v. incidenten oplossen en onderhoudsstrategie bepalen.
2017-2018 - LVO maatregelen (verjongingsolie) toepassen in diverse proefvakken om toekomstig (grootschalig) onderhoud uit te stellen en efficiënter te kunnen plannen.
Testvak Pentack van ESHA
Testvak Rhinophalt van ASI
Inblazen Modimuls van Latexfalt
Afstrooien Modimuls van Latexfalt
Testvak Modimuls van Latexfalt
Asfaltinspectie Thomassentunnel
Vaanplein A15/A29
Frezen asfalt van oude Botlekbrug
Vervangen deklaag OPA8 geluidsreducerend
Portland A15
Nieuwe parallelbaan Portland
Beneluxplein A15/A4
Nieuwe wegconstructie
Vaanplein A15/A29
Proefvak met nieuw asfalt
Botlekbrug
Met drie sets OPA8 deklaag draaien
Geleiderail
Frezen en asfalteren nieuwe deklaag
Opruwen deklaag
Noodherstel uitspoeling talud
Beneluxplein A15/A4
Herstel uitspoeling talud (nieuwe drainagelaag over EPS)
Asfaltherstel tussenlaag en deklaag
Asfaltherstel stootplaten (frezen)
Asfaltherstel stootplaten (frezen voeg)
Asfaltherstel op stootplaten
Klik hier om naar terug naar boven te gaan